Metsaelu talvel

Nimi:Metsaelu talvel
Kirjeldus:

Tutvutakse talvise loodusega läbi praktilise märkamise ja tunnetamise kogemuse, loomade talvist toitumise võimaluse ning jäljeaabitsa uurimisel.

Programmi eesmärk on tutvustada talvist loodust läbi praktilise märkamise ja tunnetamise kogemuse, loomade talvist toitumise võimalust, lugeda jäljeaabitsat ja parandada keskkonnasõbralikku mõteviisi. Hõlmab retke loodusesse, jälgede uurimist ning nende määramist.

Teemad, mida käsitelatakse: Jäljed lumel, Loomade toitumine talvel, puuliikide õpe võrsete ja võrakuju järgi.
Programmi eesmärk on õppida tundma metsaelanike tegevusi talvel, lugeda jäljeaabitsat, tutvuda metsloomade lisasöötmise põhimõtete, puuliikidega metsas ning käsitleda loodushoidlikku ja keskkonnasõbralikku mõteviisi.

Retk loodusesse. Räägitakse loomade elust talvel, kohastumised karmide ilmastikuolude üleelamiseks, ränded, talveuni ja taliuinak, „loetakse“ jäljeraamatut, toitumine talvel, metsloomade lisasöötmine. Kordamisteemad: metsarinded, metsatüübid. Lõkkeplatsil juuakse teed ja kinnitatakse keha ning kinnistatakse metsas nähtut-kuuldut keskkonnamängudega.

Programm toetab õppekava I kooliaste õpilane:
1) teeb ilmavaatlusi, iseloomustab ilma ning valib ilmale vastava välisriietuse;

2) kirjeldab loodus- ja tehisobjekte erinevate meeltega saadud teabe alusel;

3) märkab muutusi looduses ning seostab neid aastaaegade vaheldumisega;

4) toob näiteid erinevate organismide eluavalduste ja omavaheliste seoste kohta eri

aastaaegadel;

5) toob näiteid looduses toimuvate aastaajaliste muutuste tähtsuse kohta inimese elus;

6) tunneb kodukoha levinumaid taime- ja loomaliike;

7) käitub loodushoidlikult ning järgib koostegutsemise reegleid.

II kooliaste õpilane:

1) kirjeldab metsa kui ökosüsteemi, sh keskkonnatingimusi metsas;

2) võrdleb männi ja kuuse kohastumust;

3) iseloomustab ja võrdleb peamisi metsatüüpe kasvutingimuste järgi;

4) võrdleb metsatüüpide erinevates rinnetes kasvavaid taimi;

5) koostab metsakooslust iseloomustavaid toiduahelaid ja toiduvõrgustikke;

6) selgitab, kuidas kaitsta elurikkust metsas;

7) selgitab loodus- ja majandusmetsade kujunemist, nimetab säästva metsanduse

põhimõtteid.

I kooliaste: 2.1.4.3. Organismid ja elupaigad, 2.1.4.7. Organismide rühmad ja kooselu, 2.1.4.10. Minu kodumaa Eesti.

II kooliaste: 2.1.6.15. Elukeskkond Eestis, 2.1.6.12. Mets elukeskkonnana, 2.1.6.17. Loodus- ja keskkonnakaitse Eestis.

Koolieelse lasteasutuse riiklik õppekava § 17. Valdkond Mina ja keskkond, § 18. Valdkond Keel ja kõne lg3 ja lg4, § 20. Valdkond Matemaatika, § 21. Valdkond Kunst, § 22. Valdkond Muusika, § 23. Valdkond Liikumine

Kasutatavad aktiivõppe meetodid. Uurimuslik õpe. Määratakse karvkatet, uuritakse ulukite toitu, õpilased toituvad looduslike võimaluste piires taimeosadest. Õppepäeva lõpus on kokkuvõtted ja arutelu.

Maakond:Harjumaa
Keskus:MTÜ Ökokratt
Kestus (tundides):2,5-3
Läbiviimise koht: Ubari Loodustarkuse Keskus
Lisainfo:info@okokratt.ee, 5132149
Maksimaalne grupi suurus:32
Juhis õpetajale:Riietus vastavalt ilmastikule
Keel:Eesti keel
Vene keel
Programmi läbiviija:Priit Adler, Galina Borissova, Epp Talvik, Velle Taraste, Riina Laanetu, Riina Pahk, Viive Abel.
Maksumus:150- 300 € sõltuvalt programmi toimumiskohast ja eritingimustest, milles lepitakse kokku eraldi
Sihtrühm:Lasteaed
1-3 kl I kooliaste
Teemad:Heli
Ilm ja kliima
Inimene
Jäätmed
Kalad
Kehade kvantitatiivne kirjeldamine
Keskkond ja jätkusuutlik areng
Kivimid
Kivistised
Kodanikualgatus ja ettevõtlikkus
Kooslused
Kultuuriline identiteet
Linnud
Loodus- ja keskkonnakaitse
Loodusnähtused
Loodusseadused
Loomad
Maailmaruum
Maastikud
Maavarad
Märgalad
Meeled ja taju
Muld
Nutiseadmed
Õhk
Põllumajandus
Putukad
Samblikud
Seened
Taimed
Tehnoloogia ja innovatsioon
Tervis ja ohutus
Turvas
Väärtused ja kõlblus
Valgus
Veekogud
Vesi
Toimumise aeg:Hilissügis, talvel, varakevad
Sisestamise kuupäev:18.02.2019


Logi sisse