KUIDAS ME RÄPINAS PRÜGI SORTEERISIME

Käisime 5. märtsil Räpina Keskkonnamajas õppekäigul. Kaasa sõitsid 1.-3. klassi õpilased, väikeklass ja nende õpetajad. Tahtsime teada saada, kas meie tekitatud prügi on tüütu nuhtlus või nutikalt toimides hoopis kasumlike võimaluste allikas.

Kõigepealt tutvustati meile maja. Käisime saalis, õppeköögis, uurisime fotosid, kaarte ja makette. Õppeklassis saime prügi sorteerimist omal käel harjutada. Polegi nii lihtne, kui tavapärase ühe prügikasti asemel on vaja otsustada nelja erineva võimaluse vahel. Kui kõike saab ise katsuda, uurida ja tegutseda, jääb kõik kindlasti paremini meelde.
Mõned mõtted neilt, kes õppimas käisid:
“Nüüd tean, et kõike saab taaskasutada. Varem viskasid inimesed prügi maha ja merre, aga nüüd püütakse prügi sorteerida ja uusi asju teha. Pappi ja laudu ja riideid ka saab prügist.” (Kadri, 2.kl)
“Räpinas oli tore. Mulle meeldis kõige rohkem prügi sorteerimine ja filmi vaatamine. Prügist saab kõike teha. Sorteerisime eraldi papp ja paber, biojäätmed, pakendid, olmeprügi. Kõige vähem meeldis mulle kirjutamine.” (Kaarel, 2.kl). “Vaatasime filmi, kuhu prügi läheb pärast prügikasti panemist. Mulle meeldisid kõige rohem need toolid, mille peal istusime. Õppeklassis olid ägedad toolid papptorudest ja vineerist.” (Annabel ja Mariel, 3.kl).
“Vaatasime mikroskoobiga komposti. See oli elus. Seal elasid läbipaistvad putukad ja mullakakandid. Ohtlikud jäätmed on ka olemas.”(Martin ja Liise-Marie, 2.kl).
”Mina õppisin sellest päris palju. See õppekäik oli väga tore” (Grete, 3.kl).
“Räpina Keskonnamaja oli vinge. Kui ma isale rääkisin, mis me seal kõike tegime ütles ta, et läheks sinna tööle.” (Kristjan, 3.kl).
“Meile anti üks tööleht, kuhu pidime õiged vastused kirjutama. Kui koju läksin, näitasin emale lehte ja küsisime teineteiselt vastuseid” (Martin, 3.kl).

Prügi sorteerimine sai selgeks. Looduse hoidmine ja elavast hoolimise olulisus ka. Laste kaudu saame mõjutada vanemate käitumisharjumusi. Mõistsime, et taaskasutus ja prügi ümbertöötlemine aitab säästa raha ja hoida elukeskonna elamisväärsena. Lapsed arvasid, et Räpina Keskkonnamajas oli ülilahe, nad tahaksid sinna kunagi tagasi minna ja veel midagi uut teada saada.

Osalejate muljed ja mõtted pani kirja
Aili Siitoja
Fr Tuglase nimelise Ahja Kooli õpetaja


Logi sisse